HRM(人的資源管理)研究者の Oxford 滞在記(2020-2022)

1年目は配偶者同行で休業して渡英。2年目はサバティカルで渡英。日常的な出来事(とたぶん研究)の記録です。英語は練習のために書いているので,ミスが多々あります。ご了承ください。

DAY414 [渡英360日] 2021年5月19日(水):データ分析と格闘の日(2),Zhangのランチ(デリバリー)

 昨日に引き続きデータ格闘の日。すでにエントリーしている内容で使用している変数との関係で行うことができる分析がかなり制約される。ただ,3時点データの利点を活かして何とか形になってきた。ずっと集中して作業をしていたため,昼食はデリバリー。サクッとZhangで頼んだものの,かなり残念な感じ。特に妻が頼んだ酢豚弁当は,ご飯のボリュームこそあるものの,ご飯が長粒米でパサパサしている。私の頼んだ海鮮あんかけも残念な感じ。デリバリーのせいで見栄えが良くないからなのか,割とHPを見ると高級路線なのになぁ。

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seafood noodle@Zhang Oxford 



 月曜日の不動産チェックを受けて急遽,ボイラー業者が来ることになったが,異音は再現できずに空振り。後日異音を録音して不動産業者に送ることになった。


 最新のHuman Resource Management Journalで「○○世代」と年齢カテゴリーで語ることへの警鐘論文が出てきた。カテゴリーで語ることは必ずしも悪いことではないが,年齢(出生年)カテゴリー【だけ】で語ることは限界があり,もっと本人の経験や属性(social class)なども考えないといけないという(当たり前の)主張。でも日本でも「団塊の世代」とか「ゆとり世代」,「さとり世代」など年齢カテゴリーで語ることが多いのでチェック。

 

Emma Parry and Peter Urwin(2021). Generational categories: A broken basis for human resource management research and practice, Human Resource Management Journal

https://doi.org/10.1111/1748-8583.12353(open access)

 

 This was the day of struggling with data analysis. We are restricted about the analysis because we already have the presentation's title and the summary of the presentation. However, we modelled using the three waves data. So we were tired since we had concentrated on the analysis in the morning. We ordered the delivery and had lunch from Zhang. But the taste was not good, especially the lunch box my wife ordered. Though the amount of rice was good for guys or Anglo-Saxon, there different rice from Japan, and the seafood noodle I ordered was the only volume. Seeing from the website, I wonder this restaurant was sophisticated, but it was not.

 We received the real estate company, and the plumber came to our house to check the boiler. However, we didn't show the strange noise from the boiler, so the plumber requested us to send the movie.


 The latest Human Resource Management Journal shows the warning about the X generation problem. Only discussing "generation" simplifies the problem to manage the employees, so this article insists that we need to think of experience, social class, etc.

 

Emma Parry and Peter Urwin(2021). Generational categories: A broken basis for human resource management research and practice, Human Resource Management Journal

https://doi.org/10.1111/1748-8583.12353 (open access)