HRM(人的資源管理)研究者の Oxford 滞在記(2020-2022)

1年目は配偶者同行で休業して渡英。2年目はサバティカルで渡英。日常的な出来事(とたぶん研究)の記録です。英語は練習のために書いているので,ミスが多々あります。ご了承ください。

DAY325 [渡英300日] 2021年2月19日(金):調査票監修部分のチェック終了,色々手続き,認知的不協和

 2:30に起きて本日〆切の質問票の確認。今日締め切りなので一通り確認をしてメール。何とか〆切に間に合った。Nishii(2013)のCI短縮版を入れたので,diversity関連の項目とCIを使ってデータ分析をするのは楽しそう。

 

Nishii, L. H. (2013). The benefits of climate for inclusion for gender-diverse groups. Academy of Management Journal, 56(6), 1754-1774.


 終了後は,メールを各方面に打つ。まず,日本にいる親族に郵便物の転送延長のお願いをし,大学の事務には昨日行った住居の更新に伴う身元確認のメールが届くことを連絡する。また,慶應義塾大学のHRM研究会の欠席の連絡をしたりして朝を迎える。

 

 息子が朝6時過ぎに起きたせいか,午後になると機嫌が悪い。夕方,毎食のご飯をしっかり食べずに間食をしたりダラダラと食べ続けるので,「(間食)でジュースや甘いものばかりを食べると,体の中の赤色さん,黄色さん,青色さんがいなくなるよ」(*注)というと,トレードオフに猛烈に悩む。甘いものは食べたい,でも体の中の3色の免疫パワーは減らしたくない。(疲れもあり)散々泣いた結果,彼の中の認知的不協和は,「明日たくさん食べて挽回する」ということで解決した。

 

*注:Benesseのこどもちゃれんじ すてっぷ に掲載されたキャラクター。息子はこのキャラクターが好きで,この話をすると野菜を食べる。
※赤=Tセル(ティーセル)→熱
 黄=好中球→咳
 青=Bセル(Bリンパ球)→鼻水

 

 I woke up at 2:30 am to check the questionnaire, whose deadline is today, and emailed it to them. Since I had added Nishii(2013) the short version of Climate for Inclusion, I was looking forward to using it.

 After the end, I sent emails. First, I asked my relatives in Japan to extend the forwarding of mail. I informed the university office that you will receive an identification email to renew my tenancy agreement. Also, I emailed the HRM study group of Keio University to absence from the meeting in March.

 Because my son got up at around 6, he had a bad mood from the morning. In the evening, he ate every supper a little but continued to eat snacks, so I told him, "if you eat snacks or juice, red, yellow, and blue members in your body will be decreased"*.
He worried about the trade-off: he wanted to eat snacks or juice but didn't want to be decreased the Immune power, that is, red, yellow, and blue members. (maybe he was tired too) After crying and crying, he led the conclusion, "I will eat a lot tomorrow to recover the number of red, yellow, and blue members" thus, he solved his cognitive dissonance.

*Note: Characters listed in the book of Benesse's Children's Challenge Step.

My son likes these characters, and when we talk about them, he eats vegetables.
Red = T cell (T cell) → effect on heat
Yellow = neutrophil → effect on cough
Blue = B cell (B lymphocyte) → effect on runny nose