HRM(人的資源管理)研究者の Oxford 滞在記(2020-2022)

1年目は配偶者同行で休業して渡英。2年目はサバティカルで渡英。日常的な出来事(とたぶん研究)の記録です。英語は練習のために書いているので,ミスが多々あります。ご了承ください。

DAY184 [渡英162日] 2020年10月1日(木)自分のプレゼンを観る機会

 自分のプレゼン(英語)を動画で観た。なんと分かりづらい英語で話しているのだろう。自分でrhythm(prosody)をつけているつもりでも,かなりフラットな印象だった。ただ,他方で英語のプレゼンテーションには慣れた気がする。

 

 今日は,息子と妻がケーキを作ってくれたので食べる。オーブンの具合で上手くふくらまないようだが,英国のケーキに比べて甘さ控えめなので美味しい。
 

 息子の話やお向かいの息子の話を聞いていると,息子の学校生活に一抹の不安を覚える。先生からのレターでも,学校では全く話さないと書いてあるし,友達には「この子の名前は本当は何ていうんだ?」と妻に尋ねる。これは息子が自分の名前を呼ばれても反応しないからだと思う。内容を察するに息子は英語が話せないがために「ちょっと変な子」と思われているのではないだろうか?輪に溶け込めていないのではないのか?心を鬼にして英語を鍛え上げる必要があるかもしれない。

 

   I watched my English presentation in a movie. Whats a terrible and poor English speaking! Though I understand my pronunciation is terrible, because of speaking without rhythm( prosody), it was a pretty flat impression. On the other hand, I feel I am used to having an English presentation.

 

   Today, my son and wife made a cake, so we ate it. Though the oven of my house didn't work well, it was delicious because it was less sweet compare than the British cake.

 

    Listening to the story of my son and his friend, I am anxious for his primary school life. The letter from the class teacher said that he didn't say anything during primary school, and his friend asked my wife "what is the true name of him?" Because my son didn't react to his call. I wonder if my son is a strange boy in primary school. I may need to train his English.